برچسب: بهروز شعیبی

بهروز شعیبی

شاگردی حاتمی‌کیا افتخار بزرگی است

بهروز شعیبی، کارگردان جوان سینمای ایران مسیر ورود به سینما را با فیلمی از ابراهیم حاتمی‌کیا تجربه کرده است. شعیبی تماشای «چ» آخرین ساخته حاتمی‌کیا را تجربه لذت‌بخشی می‌داند.

دهلیز

دهلیزی برای گذشتن

به دهلیزی که وقتی واردش می‌شوی تاریک است، اما وقتی از آن خارج می‌شوی به یک حیاط زیبا و پرنور وارد می‌شوی. دهلیز فیلمی است درباره‌ی عبور از این تاریکی به آن روشنایی. شعیبی در این فیلم به خوبی توانسته است زشتی دعوا را به تصویر بکشد. نبخشیدن را تقبیح کند. فهمیدن خطا را به تصویر بکشد.

مسعود فراستی

فراستی: دهلیز، به‌شدت بی‌ادعا و قوی

فیلم دهلیز درباره بخشش است نه قصاص و خوب می‌تواند به کسی که نمی‌تواند ببخشد حمله کند. این در حالی است که کارگردان پشت هیچ‌کدام از شخصیت‌ها و خانواده‌ها عمیقاً نمی‌ایستد. دوربین ابداً خودش را به رخ نمی‌کشد و اندازه‌ها را صحیح می‌فهمد و فیلمی به‌شدت بی‌ادعا و قوی می‌آفریند.

دهلیز

سینما، واقعیت، کارکرد

در خبرها آمده که عوامل سازنده «دهلیز» به همراه تنی چند از هنرمندان و ورزشکاران، روز اول مهر برای دومین بار، مراسم گلبارانی ترتیب دادند تا بواسطه چنین حرکتی بتوانند پول دیه دختر جوانی که مرتکب قتل غیرعمد شده را فراهم آورند.

دهلیز

«دهلیز»؛ پلی از تاریکی به روشنایی

بستر نخستین ساخته بهروز شعیبی، نمایشی از زندگی امروزی ماست. زندگی پر پیچ و خم که حالا به آن نقطه‌ای به نام قصاص افزوده شده و در حال گسترش به تمام لایه‌های زندگی است.

دهلیز

چه چیزی سبب می شود «دهلیز» را دوست داشته باشیم؟

یک فیلم قصه گوی ساده است، یک اثر ساده و قابل تامل و البته دیدنی. ضعفهای فیلم کم شمارند و به عنوان یک فیلم اول از پختگی و سرراستی لازم برخوردار است. فیلم قصه تلخ خود را بدون زجرکش بیننده تعریف می کند.

«دهلیز» ۸۰۰ میلیونی شد

«دهلیز» ۸۰۰ میلیونی شد

فیلم «دهلیز» بهروز شعیبی نیز در 21 سالن سینمایی در تهران و شهرستان به ترتیب فروش 600 و 200 میلیونی داشته است.

بهروز شعیبی

«دهليز» با تكيه به باورهای دينی و اعتقادی من شكل گرفت/ هدف اين بود كه قصه فدای پرداخت نشود

من به شخصه تصميم نداشتم كه به طور مستقيم حرفی دينی بزنم، اما تفكرات من نشئت گرفته از باورهای دينم است كه در تمامی كارهايم جلوه‌گر است، بنابراين «دهليز» هم به نوعی با تكيه به باورهای دينی و اعتقادی من شكل گرفته است.

دهلیز

تجربه ی سینمای دینی بدون شعار

این فیلم به صورتی هنرمندانه در گفتمان دینی قرار دارد. فیلم دینی، سردادن مقداری شعار نیست! سینما منبر نیست، جای موعظه و سخن رانی نیست! فیلم مذهبی یعنی هنرمند سینمایی باشی، مساله و مشکل اجتماعی را تشخیص بدهی، با دین و معارف دینی در حد کفایت آشنا باشی و با ترکیب هوشمندانه آنها فیلم بسازی.