برچسب: وحید جلیلی

دروغ به دروغ شستن محال آمد محال

“عصبانی …”هم یکی دیگر از میخ هایی است که توسط خود مغزپسته ای ها بر تابوت جنبش سبز کوبیده می شود. ماهیت جنبش سبز آن چنان اشمئزاز آور است که امروز حتی هوادارانش هم تاب یادآوری آن را ندارند و تلاش می کنند با ادوکلن تحریف ؛جنازه “ادعای اصلی خود: تقلب “؛ را گند زدایی کنند.

انقلاب به روایت امام(ره)

نشان دهید “چگونه” “مردم” علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند.

در دفاع از جشنواره عمار و بزرگمردی به نام وحید جلیلی

بزرگترین برکت راه اندازی جشنواره عمار این است که پای کسانی را به عرصه فیلم سازی، مستند سازی و در یک کلمه هنر باز کرده است که سالهای سال یا در این عرصه دیده نشده اند و یا اصلا حضور نداشته اند. برای آنکه بفهمیم وحید جلیلی چه کار بزرگی انجام داده شاید چند سال باید بگذرد تا به عینه دیده شود که دیگر سینما وهنر «ملک انحصاری» روشنفکران نیست و اتفاقا پابرهنه هایی که همیشه مغضوب و مورد تحقیر آنها بوده اند، هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند.

حاشیه نوشته «رجا نیوز» از اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار

از نکات جالب جشنواره، فریاد مرگ بر آمریکای حضار در هنگام تقدیر از برگزیدگان بخش «مرگ بر امریکا» جشنواره بود که البته در چند جای مراسم، تکرار شد. صلوات فرستادن‌های برخی از حضار در تایید جشنواره و یا انتقاد از سران فتنه، در نوع خود جالب توجه می‌نمود.

اختتامیه چهارمین جشنواره عمار

عمار، خط بطلانی بر مشهورات سینمای روشنفکری/ از سخنان مهم آیت الله جنتی تا تقدیر از سلحشور

آیت الله جنتی در این مراسم گفت: من همیشه این سوال برایم وجود داشت چرا آنقدر هنرمند متعهد را نداریم که پاسخی خیلی از نامربوط‌ها را بدهند. هنرمندانی که فیلم‌هایی بسازند و فساد آمریکا را به تصویر بکشند تا دیگر آمریکایی‌ها نتوانند سرشان را بلند کنند و در قضیه فتنه نیز می‌توانیم کارهای هنری بیشتری بسازیم به‌طوری که کسی هوس دفاع از فتنه را نتواند بکند.

مسعود ده نمکی

گزارش تصویری تشییع «معراجی ها»

مراسم تشییع هنرمندان درگذشته پروژه سینمایی «معراجی ها» صبح امروز، جمعه با حضور چهره های فرهنگ و هنر کشور برگزار شد. از حاضرین در این مراسم می توان به سردار نقدی، حجت الله ایوبی، سید محمد حسینی، وحید جلیلی، مسعود ده نمکی، ابراهیم حاتمی کیا، بهروز شعیبی اشاره کرد.

وحید جلیلی

اولین اکران مستندساز بزرگ بین المللی در جشنواره عمار

جان پیلگر مستند ساز بزرگ بین‌المللی اولین نمایش مستند خودش را در ایران قرار داده است. این نشان می دهد که با توجه به جنس انحصار پیچیده ای که در فضای امپریالیسم رسانه ای بین المللی وجود دارد، هرجایی که روزنه ای باز شود، آدم‌های فعال زیادی در هنر و رسانه هستند که تلاش می‌کنند تا خودشان را به آن روزنه برسانند و از طریق آن دیده شوند.

جشنواره مردمی فیلم عمار

جمهوریت در برابر اشرافیت/ متن کامل مقاله تقطیع شده وحید جلیلی در برنامه «هفت»

مجری برنامه هفت در آیتم مرتبط با جشنواره مردمی فیلم عمار با استناد به بخش هایی تقطیع شده از مقاله وحید جلیلی که در ویژه نامه دوره گذشته این جشنواره منتشر شده بود،به گونه ای طرح سوال نمود که عماریون سعی در نفی بدنه و سخت افزار سینمای ایران دارد. طرح این مسئله با واکنش جلیلی مواجه شد. صبح هنر جهت روشنگری متن کامل این مقاله را منتشر می نماید.

ویژگی های «فردی» از نگاه «رهبری»

اگر همت و آن آينده‌نگري كه در امسال آقاي فردي وجود داشت، در همه‌ي شهرها وجود داشته باشد و دوستان جبهه‌ي فرهنگي انقلاب همت كنند، ما مي‌توانيم سالانه ده‌ها و بلكه صدها جايزه‌ي هنري با محوريت مساجد و به نام شهداي فرهنگي خود داشته باشيم. اين مي‌تواند خود آغاز يك جريان جدي فرهنگي و هنري در كشور باشد.

جشنواره عمار

گزارش تصویری از جلسه هیئت داوران عمار/ 1

هیئت داوران بخش فیلم نامه پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی آثار رسیده با ذکر این موضوع که اثار رسیده به این بخش نسبت به سال های پیش رشد کیفی و کمی خوبی داشته نامزدهای این بخش را معرفی نمودند.

آیت الله میر باقری در کنار مسئولان عمار

آیت الله میرباقری: برای دفاع از «اسلام انقلابی» از همه ظرفیت ها استفاده کنید

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در دیدار با مسئولان جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اینکه امواج بسیار زیادی برای مقابله با تجدد غرب ایجاد شده است اظهار کرد: موضوع اصلی درگیری ها بین اسلام و کفر است و غرب می خواهد اموج اسلام انقلابی را در جهان از بین ببرد. باید در این جنگ از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

جشنواره مردمی فیلم عمار

جشنواره مردمی فیلم عمار حصارها را شکست/ آخرین خبرهای جشنواره از زبان طالب زاده، جلیلی و بامروت

جلیلی گفت: در زمانی که غرب رودربایستی را کنار گذاشته و کاملا سیاسی و ایدئولوژیک عمل می‌کند، ادبیات ضداعتقادی و ضدسیاسی در سینمای ایران بیش از حد مضحک است؛ وقتی کسانی که هنر برای هنر و سینما برای سینما را می‌گویند، اسکار برای آرگو می‌شود و عمار تلاش می‌کند که سینمای ایران از این استانداردها دور شده به این استانداردها برگردد.

جشنواره مردمی فیلم عمار

جشنواره عمار، جشنواره حقیقت و امید

وحید جلیلی می گوید: شاید اینکه بگوییم عمار جشنواره امید است، سخن گزافی نباشد؛ چون نور امید را دل مردمی نشاند که سال‌ها به انتظار نشستند تا که شاید برای یک بار هم که شده، دوربین‌هایی از «حقیقت» تصویر بگیرند و فیلم بسازند، اما این انتظار بی‌سرانجام بود؛ تا زمانی که عمار طلوع کرد و نور امید را در دل همین مردم روشن کرد.

تولید فرهنگی یا تجارت فرنگی؟

غرب‌زده‌ها کی‌اند مگر؟ نه آنها که بی‌توجهند به گنجینه‌های خودی و سرمایه‌های ملی و داشته‌های این مردم؟ چه فرقی می‌کند که تو نادر مهدوی و بیژن گرد را در اثبات غرب از یاد ببری یا در انکار غرب؟

هجوم

پروانه ها، ملخ ها و موریانه ها

اکنون که قوای دفاعی انقلاب مهار شده بود و بعد نفی و سلب و رد انقلاب مستضعفان و اسلام پابرهنگان به ملخ های مهاجم معطوف شده بود لازم بود تا وجه اثبات و ایجاب آن نیز تناسبی با وجه سلبی تحریف شده آن پیدا کند. ملخ ها مانع حرکت بودند. ولی حرکت به سوی کدام هدف ؟ عدالت ؟ نه!

جنگی که بود، جنگی که هست

و اين روزها چه بسيار ضد انقلابهاي انقلابي كه مي‌خواهند همان بلايي را كه ضد انقلابهاي مذهبي بر سر بزرگ‌ترين حماسة تاريخ آوردند در مورد پژواك ايراني آن كه «هشت سال دفاع مقدس» مي‌نامندش تكرار كنند.
مي‌خواهند در سوگ «جنگي كه بود» ، «جنگي كه هست» را بپوشانند و بفراموشانند.

جمال جمیل جلال

مخاطبان آثار آل احمد خواننده محض نیستند، بلکه به معناى واقعى کلمه “مخاطب”اند. طرف خطابند و در برابر خطاب نه فقط واکنش ذهنى که پاسخ دلى باید داشت.

انديشيدن به هنر «ديگر»

می‌شود نسبت ما با سیاست و حكومت و جهان‌داران و جهان‌مداران تغییر كند و هزاران خون فدیه این تغییر باشد و نسبتمان با هنر ثابت بماند؟

وحید جلیلی

جلیلی: اگر به تجربه های واقعی احترام بگذاریم به قالب های جدیدی می رسیم

جهان امروز نیاز به شناختن وجه تمایز انقلاب و دفاع مقدس با خود دارد. اگر جنبش هنری در این پایه تولید شود، به نظر من می‌توان از دل آن ادبیات خارج کرد. اگر به تجربه‌ها احترام بگذاریم از دل آن قالب‌های تازه هم خارج خواهد شد؛ همانطور که احمد عزیزی قالب شطح از دل شعر و نثر بیرون آورد.